Pallplass i Derry

Studentersangforeningen tok 3. plass i Derry international choir festival. Den årlige korfestivalen samler gode kor til nasjonal og internasjonal korkonkurranse.

Sangerne hadde en flott tur til Derry i Nord-Irland i oktober for å delta i den internasjonale klassen. Det er en tøff konkurranse med kor som må søke om å få bli med. I år ble DnS slått av blandakorene MASKA fra Latvia og The Epiphoni Consort fra England. Det endte svært jevnt mellom korene på pallen:

1. MASKA, Latvia – 94.8%

2. The Epiphoni Consort, England – 94.3%

3. Den norske Studentersangforening, Norge – 93.1%

I tillegg til 3. plassen mottok dirigenten vår Marit Tøndel Bodsberg Weyde pris for å ha valgt ut det mest interessante og varierte programmet i den internasjonale konkurransen.

Studentersangforeningen er svært fornøyd med de gode resultatene, og fikk med flere konstruktive tilbakemeldinger fra dommerne. Ekstra morsomt var det å fremføre en Backstreet Boys-medley under gallakonserten, dagen etter konkurransene. Det ble en publikumsfavoritt.

Bilder: Lorcan Doherty

Forrige