17. mai med DnS

Den norske Studentersangforening har lange tradisjoner med å synge på nasjonaldagen. 2023 blir intet unntak. Vi ønsker alle faste og nye konsertgjengere velkommen til Universitetsplassen kl. 14.00.

DnS’ tradisjon for å synge på Aulatrappa strekker seg langt tilbake. Allerede i 1864 var koret med på å urfremføre “Ja, vi elsker dette landet” skrevet av Bjørnstjerne Bjørnson, og tonesatt av Rikard Nordraak. Urfremføringen skjedde på Eidsvoll, men senere samme dag fremførte DnS sangen igjen på trappen utenfor Universitetets Aula i Karl Johans gate.

I år som tidligere år stiller Studentersangforeningen samlet opp for å synge nasjonalromatisk mannskormusikk for et velkledd konsertpublikum på universitetsplassen. Velkommen til konsert!

Forrige

Pallplass i Derry