Tutarhorn – Sommerkonsert i Universitetets Aula

Sensommeren og høsten 2019 reiser Den norske Studentersangforening (DnS) både på European Choir Games og NM for kor, og har for anledningen satt sammen et heidundrende repertoar, blant annet bestående av to nye verk for mannskor komponert for DnS. De nye verkene som urfremføres er Kråkevisa av Henrik Ødegaard og Ottos mops av Torbjørn Dyrud, samtidig som enkelte tidligere favoritter plukkes opp fra arkivene. Her er det noe for alle og enhver – velkommen!

Marit Tøndel Bodsberg har sin utøvende bachelorutdannelse fra Musikkonservatoriet i Kristiansand, hvor hun tok fordypning i komposisjon, sang og fløyte. I 2005 ble hun, som eneste student, tatt opp til masterstudiet i dirigering ved Norges musikkhøgskole i Oslo, hvor hun avsluttet sine studier våren 2008. I disse årene var hun også Grete Pedersens assistent i Det Norske Solistkor. Hun har jobbet med flere av Norges fremste kor og ensembler foruten Det Norske Solistkor, blant andre Oslo Kammerkor, Musikkhøgskolens Kammerkor, Vocal Art, Gjøvik Sinfonietta, RingsakerOperaen, Norges Ungdomskor og Kvindelige Studenters Sangforening (KSS). Fra høsten 2017 er Bodsberg også universitetslektor i dirigering ved Norges musikkhøgskole.

Konserten holdes 13. juni i Universitetets Aula.

FACEBOOK | BILLETTER