17. mai-konsert med Den norske Studentersangforening

Tradisjonen tro fremfører Den norske Studentersangforening et utvalg av de flotteste nasjonalromantiske stykkene på 17. mai. Gratis arrangement på Universitetsplassen ved Karl Johan. Garantert god 17. mai stemning; for mange er dette et av dagens høydepunkter!
Den norske Studentersangforening ble stiftet i 1845 og er et av de fremste mannskorene i Norge, samt det offisielle mannskoret ved Universitetet i Oslo. Den norske Studentersangforening er Norges eldste kor med sammenhengende drift, og koret har vært en kulturbærer siden stiftelsen. Dets første offentlige opptreden var i Henrik Wergelands begravelse.
Den norske Studentersangforening har urfremført en rekke kjente verker, blant annet Ja, vi elsker dette landet, i 1864 på nettopp Universitetsplassen. Koret har siden holdt konsert samme sted på nasjonaldagen hvert år, med unntak av krigsårene.Vi håper at du også i år bestemmer deg for å feire Norges grunnlov sammen med oss – vi kan love deg en storslått konsertopplevelse! Og hvem vet? Kanskje du nettopp i år får en ny 17. mai-tradisjon.

Vårkonsert 2015: Fra Venezia til Norges Fjelde

Det blir både vårbrus og romantikk i luften når Den norske Studentersangforening og Grex Vocalis byr på seg selv og inviterer til felles konsert i Universistetets Aula.

I 2012 tiltrådte Carl Høgset som dirigent for Den norske Studentersangforening etter et opphold på 25 år. Han er også dirigent for ett av landets ledende kammerkor, Grex Vocalis, som han stiftet for over 44 år siden. Begge korene har i år omfattende konsert- og turneplaner.

Torsdag 23. april kl 19:30 synger korene egne program og ett fellesnummer med felles dirigent på scenen.

Korene har hentet frem musikk som spenner over en lang tidsepoke med en geografisk akse fra Venezias kanaler til norske fjell og fjorder. Det er eldre klassikere signert komponister som Monteverdi, Wilbye, Morley og Wagner, og norske korskatter fra Grieg, Kjerulf og Nordraak, men også nyere verk av våre samtidskomponister Bjørn Kruse og Andrew Smith.

Billetter kr 250/200 (eks. billettserviceavgift), fås kjøpt på Billettservice eller ved inngang. Dørene åpnes kl.19:00
Vi tar betalingskort.

Varighet 90 min. inkl. pause.

Velkommen!

DnS’ julekonserter 2014

Den norske Studentersangforenings tradisjonsrike julekonserter finner i år sted i Fagerborg kirke, torsdag 11. desember. Repertoaret spenner vidt fra både klassiske og moderne julefavoritter til andre verker hentet fra den europeiske mannskortradisjonen.

Vi har to forestillinger, og billetter fås kjøpt hos TicketCo:

Kjøp billetter

Det er anledning til å kjøpe billetter i døren, men da er billettprisen 50 kroner høyere.

Alle er hjertelig velkomne!

Konserter våren 2014

DnS er stolte av å presentere et flott program for våren 2014:

Fredag 09.05 kl. 19:  Nasjonsbygging for mannskor – Oslo Griegfestival

Fredag 16.05 kl. 18:  (Gratis!) Nordisk festkonsert i Oslo rådhus med KSS, SSSF og MM

Lørdag 17.05 kl. 14: 17.mai-konsert på Universitetsplassen med inviterte nordiske gjester

Først ut, fredag 09.05 kl. 19:  Nasjonsbygging for mannskor – Oslo Griegfestival

Vi presenterer den flotteste nasjonalromantiske kormusikken i anledning Oslo Griegfestival. Mer informasjon finner du på Facebook og billetter på Billettservice

Fredag 16.05 kl. 18:  (Gratis!) Nordisk festkonsert i Oslo rådhus med KSS, SSSF og MM

I anledning Grunnlovens 200-årsjubileum får vi besøk av Stockholms Studentsångare og Muntra Musikanter. Sammen med Kvinnelige Studenters Sangforening inviterer vi til nordisk festkonsert i aulaen i Oslo rådhus. Mer informasjon kan du finne på Facebook.

Nordisk festkonsert 20140516

17. mai 1981 med dirigent Sverre Bruland

Tidligere konserter
Torsdag 10.04: Vårkonsert i Aulaen med Kvindelige Studenters Sangforening

KSS+Dns

Julekonsert 8. desember

Finn julestemningen sammen med landets mest tradisjonsrike mannskor! Den norske Studentersangforening er tilbake i Uranienborg kirke med to konserter: kl 18 og kl 20.

Billetter kjøpes i døra, på billettservice.no, eller ved å ta kontakt med en av sangerne i koret.

Voksen: 250,-
Student/honnør: 200,-
Barn under 16: 100,-

Ta en pause fra førjulsrushet og kom på konsert for den varme og gode julestemningen. Vi vil presentere et bredt utvalg av vårt reportoar fra det siste året, i tillegg til kjente og kjære juleklassikere som Det hev ei rose sprunge, O helga natt og Deilig er jorden

Velkommen inn i varmen!

Julekonserter 2013

Nå er billetter til årets julekonserter lagt ut for salg på billettservice.no. I år er vi tilbake med to konserter i gamle og kjente trakter:

Uranienborg Kirke, søndag 8. desember kl 18:00 og kl 20:00

Konsertene er svært populære og vi anbefaler å skaffe billetter så snart som mulig for å sikre seg en plass på ønsket forestilling.

Kulturnatt i Aulaen

Klar for en forrykende festkonsert med UiOs topptrente kor? Tradisjonen tro presenterer UiO: Kulturnatt i Universitetets Aula.

Medvirkende:

Den norske Studentersangforening
Kvindelige Studenters Sangforening
Akademisk korforening
Schola Cantorum

Hele programmet finner du på Aulaen sine nettsider:

Fri entré!

Ta også gjerne en titt og gi tilbakemelding på Facebook: https://www.facebook.com/events/441576975959677/?ref=br_tf

Velkommen til opptak og nytt semester!

Vi ønsker et nytt semester velkommen og særlig alle nye studenter! Det kommer til å bli ett flott halvår for DnS med diverse arrangementer for UiO, Wagners Den Flygende Hollender i samarbeid Oslo-Filharmonien og Oslo Filharmoniske Kor og sist, men ikke minst, vår tradisjonelle julekonsert i Uranienborg Kirke. Nok et semester med heftig og flott mannskorsang med andre ord!

Vi er stadig på utkikk etter nye sangere, ta en titt på vår infoside dersom du ønsker å være med!

Det offisielle mannskoret ved Universitetet i Oslo