En ny vår

I 2016 overtok Marit Tøndel Bodsberg for Carl Høgset som dirigent for Norges fremste mannskor, Den norske Studentersangforening (DnS). Samtidig som foreningen fortsetter å forvalte sine lange tradisjoner og kulturarv, har Bodsberg bidratt til å skyve DnS i en ny og moderne kunstnerisk retning med forsterket entusiasme og giv. Det er altså En ny vår i Oslo på mange måter.

For å markere nysatsningen inviterer DnS til konsert lørdag 30.april i Universitetet i Oslos storslåtte aula, midt på Karl Johans gate – byens flotteste konsertsal.

Programmet inkluderer samtidsmusikk fra blant andre György Orbán og Jan Sandström, samt klassiske mannssangperler fra Franz Schubert, Felix Mendelssohn og Max Reger. En strykekvintett ledet av Kringkastingsorkesterets og Det Norske Kammerorkesters solocellist Audun Sandvik vil også medvirke.

Nytt av året er også at vi opererer med setenummerering på billettene. Det betyr at man må være tidlig ute for å sikre seg de beste plassene!

Billetter kan kjøpes her: En ny vår

Det offisielle mannskoret ved Universitetet i Oslo