Mozarts Requiem med DnS og KSS

14. oktober setter Den norske Studentersangforening og Kvindelige Studenters Sangforening opp Mozarts Requiem i Universitetets aula!

Mozarts Requiem er blant de mest myteomspundne verkene i musikkhistorien, samtidig som det også er blant de mest beundrede. Bestilt av anonym oppdragsgiver, fremført av de nærmeste rundt sykesengen, uavsluttet ved Mozarts død etter skisseringen av Lacrymosa, og med uklarhet rundt fullførelsen av verket. Nesten en sak for Sherlock Holmes!

Det er med en blanding av fryd og ærefrykt at Universitetet i Oslos offisielle kvinne- og mannskor har besluttet å sette opp dette superverket i hjertet av Oslo – Universitetets aula i Karl Johans gate. Den norske Studentersangforening og Kvindelige Studenters Sangforening er blant Nordens aller fremste manns- og kvinnekor, og har samlet et utvalg av Norges ledende orkestermusikere samt dirigent Marit Tøndel Bodsberg for å fremføre en av de største versjonene av Mozarts Requiem som har blitt gjort i Norge.

FACEBOOK | BILLETTER